fredag 25 mars 2011

Didde Bök





Hmm, det där jag skrev härom dagen...
Att jag trodde bebis vaknat på fel sida,
kan det möjligtvis vara så att den lilla
faktiskt börjar bli en bestämd liten herre
med en egen vilja?

Är han arg så tror man kanske att det
är bära runt på honom som är det bästa!!
Men icke, sätt honom i babysittern
(vårat bästa köp) och gunga järnet
blir han oftast lugn..

Nu låter det kanske som att han är jätte-
besvärlig men så menar jag inte,
bara det att man inte riktigt är van!
Han äter, bajsar och sover ju inte bara längre,
har för 17 gått och blivit fem veckor!!!
Stora killen!


Imorgon ska vi på kalas i Linköping och
så ska vi hälsa på min mormor,
som ska få träffa sitt elfte barnbarnsbarn!!
Det är inte illa och den 11:e april
väntas det 12:e!

Nä, nu ska jag försöka smyga in i duschen!!!


2 kommentarer:

  1. Så lille bebisen har blivit en bestämd ung man? ;)

    Jaa, inatt har jag verkligen sovit som en prinsessa, känner mig som en ny person! Och katterna är fina, särskilt när de sover gott på nätterna :)

    SvaraRadera
  2. Har på känna (fruktar) att lillan i magen är en envis liten krake som kommer att komma ut med knytna nävar och redan vet vad hon vill här i livet!

    och är gravt orolig för att min mamma fisk rätt när hon kräkte galla över mig i tonåren och sa; Vänta du bara, du kommer att få en "unge" som dig själv en dag! GULP ;)

    SvaraRadera