tisdag 11 januari 2011

Det "boas" för fullt här



nytvättade spjälskyddet måste strykas
(antagligen enda gången man stryker det va?;))

Under tredje trimestern minskar lugnet allt eftersom förlossningen närmar sig. Både förlossning och moderskap börjar kännas som en realitet och mycket av tankeverksamheten går åt till att klura på hur man kommer att bli som mamma, hur förlossningen kommer att gå, hur barnet ska må och så vidare. Sista tiden innan förlossningen byts ambivalensen mot en längtan att träffa barnet, kvinnan försjunker åter in allt mer i sig själv. När förlossningen närmar sig börjar hon boa in sig genom att städa, pynta, göra i ordning barnkammaren och liknande. Samtidigt som det kan kännas viktigt att börja plocka fram det nya är det många som rensar bort gammalt skräp, något som också kan ses som en symbolhandling för det nya livet.

text fr. 9 månader

6 kommentarer:

  1. HAHAHA det stämmer , bilden är från corren!Hur tusan kunde du veta det???? =)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha lite läskigt var det minsann :-)
    Hur kom det sig att du flytta från den underbara stad?

    SvaraRadera
  3. Brukar ofta vara så att man flyttar för kärleken ;)
    Ja jag har alltid bott här och jag trivs, gillar inte större städer.Jag har så dåligt lokalsinne att jag nästan går vilse här hemma i området så jag skulle tappa bort mig helt hahaha.

    Det tråkiga med Linköping är att det typ aldrig händer nått.Skit trist att dom slutade med Drakbåtarna!Är man ute på krogen så är det JÄMT samma folk man ser....tur man inte hänger där nått vidare nu HAHA.

    SvaraRadera
  4. Oj krånglar lite när jag ska skicka kommentar.. Testar igen :-) Kul att du kikar in på min blogg då och då. Nu har även JAG en till fin blogg att följa. Kul! Det blir en ära att få följa upploppet på din graviditet! Hoppas du mår bra så här långt!
    /Vägen till vår skatt

    SvaraRadera
  5. Jag tycker också att det var roligare förr.Nu träffar man ju på brorsans kompisar ute och han är 7år yngre :S
    Mycket trevligare att träffas och äta gott!Låter som sagt som man är 40+ HAHAHA

    Vad jobbar du med inne i stan?
    Själv jobbar jag på Ica Signalen om du vet om den butiken.Hade min praktik här i andra ring och sen blev jag kvar.Jobbar i kassan, deli och kallskänken...rätt roligt jobb men tråkiga arbetstider =( Vi har öppet 7-22 Och med en man som jobbar natt träffar vi inte varandra allt för ofta ;) Men nu är det bättre när jag är föräldraledig!

    SvaraRadera
  6. På tal om Scan....hahaha min man jobbar där, han är styckare/slaktare ;)

    Så roligt att jobba i en sån butik!Älskar butiker med en massa roligt i.Kul att bara gå och kika i =)

    SvaraRadera