söndag 18 september 2011

SJU MÅNADER






Nu kryps det för fullt här, sitta är jag helt plötsligt väldigt bra på, mamma och pappa trodde ju aldrig jag skulle lära mig det för jag har väääldigt svårt att vara still! Inatt när mamma kom in till mig för jag skrek
stod jag upp och höll mig i spjälorna...
Stora killen tänkte hon då!!

potatis och andra sånna smakportioner:
njae, inte något vidare.. men vi ska visst
köra ett race nu igen efter ett litet uppehåll 
gröt: ja tack!
välling: har jag svårt för att vänja mig vid
rån: gott och kul
majskrokar: funkar
vatten: mums
klädstorlek: 80
nätterna: har jag börjat vakna lite mer på och
då får mamma eller pappa ge mig mat (ersättning)
dagens sovstunder: har börjat minska till två från tre stycken
gåstolen: skojig (om man inte är trött) mamma brukar
göra små "stationer" med leksaker som jag
kan åka runt och riva ner
favoritleksak: mammas nycklar kanske,
de är så himla smaskiga med!
annat kul: banka på bordet det hårdaste jag kan samtidigt
som jag studsar upp och ner i stolen
ett måste när man står: HOPPA
senaste köp: en liten cd-spelare för lite av namnkalaspengarna
annars på dagarna: öppna förskolan ibland
avslutning på dagen: oftast ett bad med pappa,
sen borstar mamma mina två fina tänder och
seeen nattar pappa mig!!

övrigt:
mitt myggbett på näsan börjar nu blekna lite iallafall,
men bara lite.. knäppa mygga som var tvungen att
sätta sig just där av alla ställen!?

PS. just nu ligger jag på pappas arm och vi sover jätteskönt

PS igen. snart får jag ett eget rum!!!

4 kommentarer:

  1. vilken stor kille det blivit, väldigt bra bild!!!

    SvaraRadera
  2. Jaaa, hurra för dig Linda som kommenterade nu!! Det uppskattas =) Ja, hallå vad stor han blivit!? Lilla gubben...

    SvaraRadera
  3. Tack för den uppdateringen!
    Det är så kul att läsa om vad andras barn gör, gillar och tycker mindre om.

    SvaraRadera
  4. Annat kul... ja jag trodde han skulle lyfta faktiskt, haha. Annat kul skulle ev kunna vara att åka tunnelbana oxå ;)

    SvaraRadera